woensdag 31 mei 2017

Een Quinn T-shirt en een Cisse

In de laatste La Maison Victor stond een heel leuk T-shirt voor jongens.  Het Quinn T-shirt heeft een V-hals en dat heeft wel iets.  Een T-shirt zit altijd snel in elkaar en je kan het niet missen in elke jongenskast, toch?

Het stofje dat ik gebruikte is een prachtige katoentricot met allemaal diertjes.  We gingen het afgelopen weekend naar de Ardennen en bezochten er een dierenpark.  Toepasselijk toch ;-)

Een T-shirt alleen was voor mij niet genoeg.  Dus maakte ik er een korte broek bij.  Het patroon dat ik hiervoor gebruikte is de Cisse van Zonen09.  Heel duidelijk uitgelegd aan de hand van fotomateriaal.

Het patroon laat eindeloos variëren.  Ik ging voor de versie met rits, zakken, rugpaszakken, enkele steekzak en valse omslag.


Sinds kort schafte ik me ook een coverlock aan.  Het T-shirt werd aan de mouwen en de zoom hiermee afgewerkt.  


De valse omslag een de broekspijpen is hier duidelijk te zien.  Het geeft een leuke afwerking aan de broek.


In de taille werd knoopsgatenelastiek bevestigd.  Dit is voor mijn mager ventje echt wel nodig, want al zijn broeken zakken voortdurend af.  Heel vervelend!!


In poseren had hij niet veel zin, want hij keek heel hard uit naar het dierenpark... en nu moest hij nog een tussenstop maken omdat mama een mooi uitzicht had gespot ;-)

Aleks, je moet niet serieus doen hoor!! Je mag lekker gek doen... en dat moet je hem geen twee keer zeggen.  De allergekste heb ik dan ook maar weggelaten.








Patroon: Quinn T-shirt La Maison Victor & Cisse Zonen09
Stof: GalleryFabrics: Camping Jersey - Rode Jeansstof (uitverkocht)



xx

1 opmerking: