maandag 13 maart 2017

Matching Top and Pants

Broeken, ik vond het altijd iets waaraan ik me beter niet waagde.  Uiteraard wel van die zomerbroeken met elastiek in de taille, maar een broek die perfect rond mijn taille moest zitten...

Daarom volgde ik een opleiding om de juiste pasvorm te vinden want ik wilde echt wel eens een goed zittende broek voor mezelf kunnen maken.

Ik begon met een patroon uit een Knip en versmalde de pijpen aan de bovenbenen want daar had ik naar mijn mening iets te veel stof hangen.  Als je gewoon bent smalle pijpen te dragen lijkt het je echt niet te staan.

Ik gebruikte deze katoenstretch van GalleryFabrics voor de broek.  Een beetje stretch in een broek is altijd heel aangenaam dragen, daarom leent een katoenstretch zich perfect voor een broek.  Omdat ik geen leuk topje vond in mijn kast maakte ik er nog snel een Harley Top bij.

Het was eindelijk lenteweer, dus trokken we maar naar buiten om enkele foto's te nemen.


Ik denk dat deze broek wel veel uit de kast gaat komen.  Met een leuk sandaaltje eronder en dan urenlang shoppen... of terrasjes doen in het heerlijke lentezonnetje!
En uiteraard willen de kindjes ook altijd mee op de foto ;-)





Patroon: Knip

5 opmerkingen:

  1. Een heel toffe broek! Knap gedaan. Foto's getrokken in een zeer herkenbare omgeving. Blij dat er nog actieve bloggers zijn in onze gemeente ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel;-) Interessant... ben direct gaan piepen op jouw blog ;-)

      Verwijderen
  2. Mooi dat je idd een perfect passende broek kan maken ! Geslaagd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het staat je prachtig! De outfit is echt helemaal Af!

    BeantwoordenVerwijderen