donderdag 3 november 2016

Mitch Sweater en legging

Ik hou van jurkjes voor mijn kleine meid.  Maar soms vind ik het ook gewoon zalig om haar te kleden in een comfortabel setje.  En om te spelen is dat uiteraard ideaal!

Eén van de laatste sweaters van La Maison Victor, de Mitch Sweater kon ook niet in haar kleerkast ontbreken.  Een leuk patroon, zit zalig snel in elkaar.  De maat had misschien iets kleiner gemogen maar ze groeit er wel in ;-)  Het stofje dat ik deze keer gekozen heb is ook een zalig warm stofje.
Het is een sweaterstof met zachte fleece aan de binnenkant.  Voor het driehoekje vooraan heb ik dan ook de mintgroene fleece genomen van de binnenkant.


De stof die ik gebruikte voor de sweater, kan je hier terugvinden.

En wat is een truitje zonder een broekje?  Ik had in het verleden al enkele keren de babylegging gemaakt van Emma en Mona.  Mijn kleine meid is jammer genoeg de grootste maat ontgroeid.  Na enkele aanpassingen hebben we er toch een nieuwe legging bij. 

Ik had nog een overschotje van een stofje liggen waarvan ik voor mezelf de Aster Trui maakte.  Deze kan je bekijken in een vorig blogbericht.  Het is een leuk breiseltje waar je alle kanten mee uit kan.
Ik koos voor de boordjes geen boordstof of tricot deze keer maar had ook nog een restje goudkleurige sweaterstof liggen, degene die door La Maison Victor gebruikt wordt. 
Het geeft de legging toch nog dat ietsje meer.


Voilà we kunnen weeral spelen...  En die Mitch Sweater gaat nog wel gemaakt worden.





Patroon: Mitch Sweater - La Maison Victor
Babylegging - Emma en Mona

Stoffen: Sweater - Happy Fleece Crown grey/mint GalleryFabrics


Groetjes,
Ann






1 opmerking: