maandag 31 oktober 2016

Romantische meisjesjurk

Ik ben al een tijdje verliefd op een stofje van Strass, een wel heel romantisch stofje vind ik.

Om het stofje mooi tot zijn recht te laten komen koos ik voor een eenvoudig A-lijntje met lange mouwen.  Ik voerde het jurkje zodat het lekker warm is voor de komende wintermaanden.


Om het helemaal lekker warm te maken breide mijn lieve tante een vest voor haar.  Ik vond het wel heel mooi samen passen.  Ze had voor mij al een vest gemaakt en er was nog wat wol over dus maakte ze voor dochterlief ook eentje.  Hetzelfde modelletje voor moeder en dochter, zalig toch!!  Dank je wel lieve tante!!


De stof van de jurk is een stof van kinderkledingmerk Strass, het is een roze bloemenkant op een grijs breisel.  De stof kan je hier terugvinden.  Ik voerde de jurk met een lichtroze katoen.  Achteraan werd een blinde rits ingezet.

Voor de foto's trokken we naar het speelpleintje.  Tijdens het ravotten worden toch de mooiste foto's genomen vind ik.  











Ik hoop dat ze dit jurkje veel wil dragen.  Maar aangezien mijn Elize een echt meisje is vermoed ik dat dat geen probleem gaat zijn ;-)


Patroon: Zelfgetekend A-lijntje met lange mouwen
Kousen: JBC
Vestje: lieve tante Sabine




Geen opmerkingen:

Een reactie posten